Even recapituleren ...

9 mei 2019 - Xunqueira de Ambía, Spanje

Ja, daar is het tijd voor nu we op onze middelste wandeldag (6 voor, nog 6 na deze) in Cafe Guede zitten.

Na successievelijk: Puebla de Sanabria, Padornelo, A Vilavella, A Gudi[nj]a, Laza, Vilar de Barrio zitten we nu in Xunqueira de Ambia. Tijd om onze onderkomens te rangschikken op basis van sfeer, uitrusting en ontvangst.

Als beste komen er dan uit: in Puebla de Sanabria, Hotel Victoria ex equo met Casa do Adelino in Vilar de Barrio. Runner up is Spa Hotel Pardonello.

Slechtst: Casa de Souto in Xunqueira de Ambia.

Voor een meer gedetailleerde review kun je me altijd mailen,

Wat de etappes/wandelingen betreft gaat de prijs voor de 1e helft naar de etappe tussen A Gudi[nj]a en Campebecerros. Met tegelijk een eervolle vermelding voor de waardin van bar Rosario in Campebecerros.

Daarbij moet gezegd dat het wandelen ook een aantal dagen verder dan mijn vorige uitspraak daarover nog steeds aanmerkelijk mooier lijkt dan langs de Camino Portughese (vanaf Porto). Het zijn een voor een wandelingen geweest die meer dan de moeite waard waren. Al was het alleen maar vanwege de massa (verschillende) bloemen  die er langs de weg te vinden zijn. Denk daarbij pittoreske dorpen, vriendelijke bewoners, barhouders, toevallige ontmoetingen met collega pelgrims op weg naar Santiago.

Een absolute aanrader, de Camino Senabrese.

Op het vlak van de meegebrachte spullen zijn de berichten wisselend. Ons avontuur de eerste dag is definief het einde geweest van het fototoestelletje dat ik mee had. Na aanvankelijk weer tot leven gekomen te zijn ging het via mistige foto's naar opnieuw heldere beelden toch nog opnieuw op totaal zwart. Dit keer kwam er na een paar dagen wachten geen verandering meer in. Opgegeven dus.

Op zich is die Ixus nog wel een extra vermelding waard. Het toestel was namelijk de opvolger van een Canon G1 die in zijn eigen waterdichte hoesje verzopen was (inderdaad een gelijksoortig einde) alleen was dat waterdichte hoesje dus tijdens een dag wandelen in de regen langzaam volgelopen en omdat het waterdicht was ... je raadt het al! Die vakantie was in Galway, Ierland en de Ixus kocht ik op een tussendag in Sligo omdat ik een vakantie zonder foto's geen vakantie vond. Het moet zo'n 12-14 jaar geleden zijn.

Deze keer gaat er niet zo'n spoedaankoop komen al zal het in Ourense ongetwijfeld kunnen. Gelukkig is er de smartphone tegenwoordig. Die vervangt voorlopig nog wel naar behoren. Maar deze vakantie heeft me wel duidelijk gemaakt dat ik absoluut een vervanger voor mijn Ixus moet zoeken.

De telefoon is weer helemaal picobello. Geen schade opgelopen dus.

Voor wat het andere penibele onderdeel betreft, de achillespees, die houdt het nog dankzij al eerder ingrijpen van mijn zwager  (zie Ingepakt, ingetaped ...)  met nazorg van mijn lieftallige reisgenoten hedenmorgen.

opnieuw intapen (1)opnieuw intapen (2)

Al met al een zeer positieve beleving tot nog toe. Op naar de laatste 6 wandeldagen.

Hein

1. Lieke:
    10 mei 2019
    Halverwege...voor één van jullie kleinzoons is het nu alwel genoeg geweest: die vraagt elke dag waar jullie zijn en of hij naar jullie toe kan. Hij heeft sinds een week het concept "houden van" door. Dat levert leuke gesprekken met de slappe lach (bij hem) op als hij zegt: "mam ik houd van stijn en Julius" en ik zeg: "ik houd ook van stijn en Julius", "mam, ik houd van pap" en Ik "ik houd ook van pap". "mam ik houd van opa en oma" en ik: "ik houd ook van opa en oma" en hij: "mam, ik houd van mam" en ik: "ik houd ook van jou"...…...dat vind hij mega grappig! hahaha