Epílogo ...

18 mei 2019 - Etten-Leur, Nederland

...(Sp.): epiloog, naschrift.

Tja, dat hoort er natuurlijk wel echt bij een afsluiting. Bij deze dan. Alleen ... het is niet echt het laatst wat er gebeurt aan deze blog maar de werkzaamheden bestaan voornamelijk uit correcties, opschonen, aanvullingen en ordenen (en dan vergeet ik vast nog wat). De blog was tot nog toe wachtwoord beveiligd en alleen gecommuniceerd in een beperkte groep. Die beveiliging kan verwijderd worden nu we weer thuis zijn. Dat betekent dat de blog publiek wordt.

Iedereen die reageerde, bedankt!! We kregen alleen maar lof en goede wensen. Soms een opmerking doordat per ongeluk alleen een deel van een verhaal gepubliceerd werd maar ik ken de klaagster en vermoed dat ze met vreugde van mijn kleine fout gebruik maakte. Verder was iedereen ons duidelijk goed gezind en dat deed ons veel plezier natuurlijk.

!! Als je niet wil dat je reactie ook publiekelijk zichtbaar wordt, laat me dat dan weten. Dat kan door me persoonlijk te benaderen of via Whatsapp of email. Ik verwijder die reacties dan ook.

Volgers kregen een automatische update elke keer dat er een verhaal of foto geüpload werd. Dat zal sommigen van jullie misschien geërgerd hebben. Om te voorkomen dat je tijdens de opschoonwerkzaamheden nog steeds gewaarschuwd wordt ga ik alle volgers verwijderen. Ik weet niet wat voor melding dat oproept maar denk niet dat je verbannen bent. Het is om je verdere overlast te besparen.

Hoe gaat het nu verder?

Ik ga nog foto's toevoegen (hoop ik) uit de camera die de eerste dag zo gracieus in de beek verdween. Na aanvankelijke hoop de 2e dag en teleurstelling de 3e dag bleek die de 2 weken eenzame opsluiting in de (steeds muffer ruikende) koffer weer helemaal werkzaam te zijn. In Santiago dacht ik: "Toch nog eens even proberen, en ... hij deed het weer". Daarvan probeer ik dus nog wat foto's te redden.

Ik probeer ook nog wat lijstjes te maken met nuttige informatie:

• gemiddelde kosten per dag (eten, drinken)
  • gemiddelde looptijd/afstand per dag
  • overnachtingsplekken met waardering
  • meest persistente deuntjes (ook wel oorwurmen)
  • turven wie het meeste planten als eerste goed benoemde
  • en verdere nuttige zaken

Wat die oorwurmen betreft is mijn eigen lijstje voor deze tocht:

op 3: Een peluwke van mollig mos ...

op 2: Jo met de banjo

en veruit het meest persistent was: Advocaatje ging op reis

Verder valt er niet veel meer te vertellen dan dat we weer helemaal thuis zijn en dat uw correspondent zich ontheven voelt van de taak dagelijks verslag te doen van ons wedervaren vanuit allerlei provisorische  werkplekken.

WerkplekZoals deze, de laatste, in Santiago de Compostela

We spreken elkaar nu verder via de reguliere kanalen.

Groeten en nogmaals bedankt voor jullie meeleven en leuke reacties via deze blog of andere kanalen. Tot een volgende keer.

Hein(hopelijk ook voor Leoniet en Corrie)

1. Trees Nolta:
    21 mei 2019
    Het was fijn om jullie te volgen ,ik heb genoten van de fotos en verslagen.