Bijdrage vanuit andere hoek.

5 mei 2019 - A Gudiña, Spanje

Voordat jullie allemaal denken dat DE MAN in ons gezelschap al het werk moet opknappen, ga ik zorgen dat dat idee niet echt gaat post vatten in jullie hoofden. Natuurlijk, hij doet veel:

1.Met de gps regelmatig controleren of we nog op de juiste route lopen als er een poosje geen gele pijlen worden waargenomen.

2. Ons snelstromende beekjes over helpen, al moeten we dat dan wel betalen met een natte broek en / of nog meer.

3. Op plantnet.nl opzoeken welke bloemen we allemaal tegenkomen onderweg.

Maar lopen moeten we echt nog zelf. Nog geen enkele keer heeft hij aangeboden dat over te nemen. Gelukkig maar trouwens,want we zouden hem allebei teleurstellen. Lopen in dit landschap is echt te mooi om het niet te doen. Behalve de begroeing in allerlei kleuren, hebben we ook al een paar keer reeën gezien op het pad voor ons. De vogels kwinkeleren niet alleen de hele dag voor ons, maar gaan af en toe ook rustig zitten zodat wij hen kunnen zien. We kennen ze niet allemaal bij naam, maar dat geeft niet. Ze blijven - ook zonder naam- gewoon voor ons zingen. Het is gewoon doorlopend genieten.

Ook onze logeeradressen zijn tot nu toe prima bevallen. Ze waren heel verschillend, maar alledrie naar tevredenheid. Waar we de eerste 2 ochtend een geroosterd stuk stokbrood met jam en een glas versgeperste jus kregen, konden we vanochtend zelf kiezen uit een enorm ontbijtbuffet. En dat op een plaats waar wij dachten de enige gasten te zijn. Echt van alles was er; 3 verschillende soorten brood,  yoghurt, croissants,  chocoladebroodjes, fruit, koeken en cakes. Het ontbijt nam dan ook iets meer tijd in beslag dan de andere ochtenden, maar uiteindelijk waren we toch nog voor half 10 op pad. Achteraf bleek het een rustige zondagswandeling te zijn door een heuvelachtig landschap. We kwamen dan ook nog voor 13:00 uur aan in A Gudina. Ik weet dat ' onze man in Spanje' ook graag nog wat wil zeggen. (Hij zit naast me voortdurend te zeggen dat ik het gras voor zijn voeten wel zal wegmaaien)  Ik stop dus, zodat hij alle kans heeft om jullie nog iets nieuws te vertellen.  Groetjes, Corrie

1. Lieke:
    5 mei 2019
    Ook wel lekker, denk ik? Een soort van zondag-op-het-gemakje-wandeling. Hopelijk is jullie aankomstdorpje voor vandaag dan ook lekker en iets "uitdagender" dan dat van gisteren!
  2. Hein:
    5 mei 2019
    Mmm Lieke, het is een soort lintdorp op zijn Spaans. Wij zitten in het gedeelte met in het bestemmingsplan de functie: (tweedehands) Autoverkoop en Middensegment Toerisme. Verboden buiten in de zon te zitten.
  3. Peter:
    5 mei 2019
    De omschrijving van jullie eerste drie dagen klinkt zeer goed. Geniet van al die mooie indrukken en zet je beste beentje voor. Groetjes Peter en Nellie