Reizen ...

2 mei 2019 - Steenokkerzeel, België

Ik was vergeten hoe vroeg dat was, 04.15. Om de een of andere reden had ik het idee dat we wel in het ochtendgloren weg zouden gaan. Dat geeft altijd een speciale start aan een reis.

Niks van dat alles, gewoon duister was het, zonsopgang nog bijna 2 uur verder. Overal nog donker en waar dat niet zo was, was dat omdat de bewoners op vakantie waren en uit veiligheidsoverwegingen een lampje aangeslagen hadden (bron bij redactie bekend)

Onderweg naar Zaventem rustig verkeer, voornamelijk vrachtwagens. Het enige probleem doemt op bij de vooraf gererveerde parkeerplaats. Ondanks een fanatiek gesticulerende shuttle buschauffeur konden we maar met moeite een vrij plekje vinden. Uiteindelijk lukte dat na wat kruip-door-sluip-door navigeren aan de uiterste rand van het parkeerterrein.

Toen dat eenmaal gebeurd was gingen we met weer een andere shuttle, de aanvankelijk enthousiaste chauffeur had ons opgegeven, door een groezelig industrieterrein zonder verdere incidenten naar Zaventem.

Daar konden we na vlot inchecken door de beveiliging en begint het grote wachten ... met uiteindelijk de beloning: boarden.

Boarden Brussel 1en ze hadden er zin in.