Een prachtige dag

11 mei 2019 - Piñor, Spanje

Vanmorgen lekker op tijd vertrokken in de korte broek. De voorspelling is warm weer, dus hebben we ons daarop aangepast. Dat levert wel even een moeilijk gevoel bij ons op als we een kerk binnen lopen, waar een dienst aan de gang is. Maar de weinige mensen kijken er niet van op. En voor Leoniet wordt het duidelijk dat mensen hier in en uit de kerk lopen, zoal het hen uitkomt. De een komt even voor de communie binnen, loopt naar voor om een hostie te halen en verdwijnt weer langs een zijdeur. De ander houdt het al voor de communie voor gezien. Wij hadden dit al eerder meegemaakt.                                                                     Daarna zo snel mogelijk Ourense uitgelopen. Druk, druk, druk. Maar gelukkig is het in een   goed uur bekeken en lopen we de rest van de dag in de natuur. En ook op de 9e wandeldag verveelt dat geen moment. Zo jammer dat we de geluiden niet ook kunnen opnemen in deze blog. Jullie zouden, net als wij, enorm genieten. We zijn geen van allen Harry, dus herkennen we niet alle vogelgeluiden, maar de vogeltjes nemen ons dat niet kwalijk. Ze zingen/fluiten aan een stuk door. De koekoek roept,    (een schoonzusje zegt altijd dat er dan regen komt) maar de regen blijft uit. Voor de specht is het weekend blijkbaar niet vrij, want hij hakt maar door. Maar vooral de vogeltjes, die we niet bij naam kennen, zingen dat het een lieve lust is.                                                                                                We hebben vandaag een leuke ontmoeting gehad met een meneer van 90 jaar, die 20 jaar in Nederland had gewerkt. Hij had in Rotterdam gewoond en gewerkt. We kwamen hem tegen bij Caesar, maar daar gaat Hein vast over vertellen. Hein was volgens mij het allerliefst bij Caesar blijven wonen om elke dag met langskomende peregrinos te praten en te drinken (zijn eerste glas rode wijn en het was nog geen  12:00 uur)  Hein genoot zichtbaar.                                                                                       Nu ga ik snel stoppen, want we hebben te lang op het terras in de zon gezeten en te veel vino blanco gedronken . En ook heel lekker gegeten.   Groetjes, Corrië

Pc. Als er veel fouten in staan, is dat de schuld van de  witte wijn.                                        l